Inhoud overslaan

• Bigos.nl
  • Forum
  • Directory
  • Chat
  • Euro 2012
  • Foto's
Uitgebreid zoeken

Polen-forum.nl

Het beste Nederlandse forum over Polen

Index
Pools forum
Aanmelden
polenforum, pools forum
Registreren
FAQ
Polenforum

Poolse treinen Zorza Poranna, vakantiehuis in Polen Polen Forum steunt de WSPA
  • Forumindex ‹ Polen: Geschiedenis, cultuur, taal, keuken ‹ Poolse cultuur
  • Lettergrootte veranderen
  • Afdrukweergave

De Laatste Mazurka

Waarom dekken Polen de Kersttafel voor 1 persoon teveel en waarom gaan ze de dag voor Pasen met een mandje naar de kerk?
Lees en discussieer hier over alle aspecten van de Poolse cultuur, dus boeken, films, tradities, feestdagen, enz.
Reactie plaatsen
3 berichten • Pagina 1 van 1

De Laatste Mazurka

BerichtDoor Informatief op 30 Jan 2010 14:41

De Laatste Mazurka.

Van Andrew Tarnowski

Roman

367 pagina's

Een Poolse dynastie gevangen in de storm van de oorlog. Op de ochtend van de jacht stond Sophie naast Andrew in de sneeuw, gehuld in bontjas en hoed onder een stralendblauwe hemel. In de verte jankten de honden en schreeuwden de drijvers. Toen bukte Andrew zich en schreef met zijn vinger in de sneeuw 'Kocham Cie'. Ik hou van je. Vóór 1945 was Polen een bijna tolstojaanse wereld van wolvenjachten en extravagante overvloed naast schrijnende armoede, in een landschap van wuivende graanvelden en donkere bossen. Gebroken door de oorlog werd het door het communisme gereduceerd tot een grauwe uniformiteit en ging een levenswijze voor altijd verloren. In deze dramatische kroniek, die leest als een roman, verhaalt Andrew Tarnowski over de opkomst en ondergang van zijn aristocratische Poolse familie, die in de loop van de twintigste eeuw wordt verscheurd door twee wereldoorlogen en bittere interne spanningen. Terwijl hun vaderland geruïneerd is door invasie en tirannie, moeten de Tarnowski's strijden tegen onteigening en ballingschap, jaloezie, verborgen liefdesgeheimen en verraad.

Uitgever: House of Books
ISBN: 9789044321258

Afbeelding

Wie kent dit boek?
keep (y)our playground clean!
Informatief
Polen Forum antiek

Naar boven

Re: De Laatste Mazurka

BerichtDoor helsen op 30 Jan 2010 19:36

Ik heb het thuis. volgens mij heb ik er hier ooit eens wat over geschreven. Maar dat kan best ook alleen maar een intentie zijn geweest :knipoog: :engel: . In ieder geval een mooi boek. Aanrader.
kerst in Polen, januari weer
helsen
Polen-Forum huisraad

Naar boven

Re: De Laatste Mazurka

BerichtDoor Informatief op 31 Jan 2010 13:47

Hoi Helsen,

Ik wist niet zeker of er over dit boek al door iemand iets geschreven was, vandaar mijn vraag.

Groeten.
keep (y)our playground clean!
Informatief
Polen Forum antiek

Naar boven

Reactie plaatsen
3 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Poolse cultuur