Nee, van de Langstraat, om precies te zijn de Vliedberg bij Vlijmen.
Het door mij graag geraadpleegde Wikipedia heeft een artikel over de Langstraat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Langstraat_%28Noord-Brabant%29Dat gebied heet Huis ter Heide en daar is de Reeenstand inderdaad erg hoog. Nu kom ik er vrijwel niet meer, maar toen ik er kwam was het er relatief rustig, vergeleken met de aantallen menselijk wild op de Loonse en Drunense Duinen. De Brand is ook een gebied dat vol met Reeen zit. In Tilburg ben ik ze ook eens binnen de komgrens tegen gekomen, wel aan de rand vlak bij de ijsfabriek.
Zoals gezegd, ik denk dat de Wolf moeilijk tegen te houden is. Het is de vraag of "men" de jacht op de soort zou willen openen, want het lijkt mij zeer aannemelijk dat hij zich kan vestigen in Ardennen of Eifel en dan gaat de Wolf gewoon heel vaak dagtochtjes en avonturentripjes naar Nederland maken. Dus de jagers zullen hem dan goed in de gaten moeten houden. Ik denk niet dat dat voor 100% lukt, maar dat merken we over tien jaar.
In Polen ben ik wel eens een vers ree-kadaver tegen gekomen, in de Biebrza-vallei. Misschien heeft daar wel een Wolf huis gehouden, wie zal het zeggen. Het mag van mij in Nederland ook, uit ecologisch opzicht. Dat jagers liever zelf de Reeen afknallen en vervolgens opeten begrijp ik ook. Tegenstrijdige belangen, maar vaak gaan natuurmensen en jagers ook hand in hand.